Sunday, November 15, 2009

Hidupku untuk-MU...

Assalamu'alaikum..

Salam ukhuwah buat semua yg ziarah blog ana... semoga kehadiran kalian semua bakal memberikan sinar semangat buat ana yg sering jatuh di lembah dunia fana.. selaku hamba yg lemah dan jahil, pasti akan longlai dalam perjalanan yg masih jauh utkku bertemu Tuhan yg Agung...

Kau datang tika ku alpa,
Kau hilang tika ku cari,
Berilah ku peluang utk terus bersamaMU,
walau berat utk ku tanggung derita dunia ini dalam mencariMu..
namun kubahagia bila diri dalam dakapanMU...

aku mengenalMU dgnMu,
aku cintakanMU krn itu kehendakMU,
mengapa KAU hilang tika ku perlukanMU..
mengapa ku tersiksa bila berjauhan dgnMU...

Aku yg berdosa dalam menilai diri ini..
Aku yg lupa bila kucuba hargai dunia yg tiada,
Aku hina bila ku letak harapan pd dunia,
Sedang ku tahu itu semua milikMU...
Pengharapanku cuma pdMU...

Bunuhlah diri ini ya Tuhan...
Agar mati jiwa ini krnMU...
Agar hidupku matiku selalu bersamaMU..........


Maha Suci Tuhanku...
Ku rindukanMU..
Ku rindukan belaiMU..
Terimalah diriku walau ku tak layak mendampingiMU.

0 comments:

Post a Comment

 

Diriku..

"Tuhanku, sesungguhnya telah menolak aku semua alam ini dalam menuju kepada Mu. Dan sesungguhnya ilmuku telah memberhentikan aku dihadapan Mu kerana adanya kemurahan Mu." -Si Cacai hina-

Site Info

Doa Kekasih Allah...

“Tuhanku! Apa sahaja yang Engkau hendak kurnia kepadaku berkenaan dunia, berikanlah kepada musuhku dan apa sahaja kebaikan yang Engkau hendak kurnia kepadaku berkenaan akhirat, berikanlah kepada orang-orang yang berIman, kerana aku hanya hendakkan Engkau kerana Engkau. Biarlah aku tidak dapat Syurga atau Neraka. Aku hendak pandangan Engkau padaku sahaja.” -Rabi'atul Adawiyyah-

.....SUFI JALANKU..... Copyright © 2009 Template is Designed by Islamic Wallpers